نوبل علیه ایران | چرا جایزه‌ای بین‌المللی خرج منافع سیاسی دولت های غربی می‌شود؟

نرگس محمدی که بارها به واسطه اقدامات ضدامنیتی خبرساز شده و اکنون هم زندانی است، جایزۀ صلحِ نوبل گرفته است.
کد خبر: ۱۴۲۴۹۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، این تنها چهره ایرانی نیست که موفق به کسب این جایره شده، بلکه پیش از این شیرین عبادی که به اقدامات ضدایرانی و تجزیه‌طلبانه‌ مشهور است و بارها خواستار افزایش تحریم‌ های ایران و حذف تیم‌های ورزشی ایران از رقابت‌های بین‌المللی شده نیز چنین جایزه‌ای را دریافت کرده بود.

جایزه نوبل سالهاست تبدیل به ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل شده است و نگاهی به سیاهه نامزدها و برندگان آن حاکی از آن است که همواره چهره‌های مخالف دولت‌های مستقل را مورد توجه قرار داده است.

چندی پیش مداخله میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور وقت آمریکا در اعطای این جایزه به خوبی نشان داد که نوبل تنها نقابی بر روی تصمیم‌گیری‌های کاخ سفید و سرویس جاسوسی این کشور است.

کمیته نوبل سالهاست در عمل جایزه خود را به چهره‌هایی می‌دهد که نه فقط نقشی در صلح جهانی نداشته‌اند، بلکه اتفاقا برای ایجاد تنش و بی ثباتی بیشترین تلاشها را صورت داده‌اند.

به‌دنبال شکست پروژه اغتشاشات خیابانی در ایران، حالا دولت های غربی تلاش می‌کنند با انواع روشها بی‌ثباتی در ایران را از سر بگیرند و به همین خاطر رئیس آکادمی نوبل در مراسم اعلام برنده جایزه صلح، همان شعاری را تکرار می‌کند که اسم رمز ایجاد تنش داخلی در کشور بود.

جالب اینجاست که آکادمی نوبل درحالی هرساله جایزه خود را به چهره‌های مخالف در کشورهای مختلف می‌دهد که به‌طور معناداری جوایز علمی نوبل به محققان غربی می‌رسد تا فرصتی برای رشد و توسعه علمی به این کشور دهد.

بی‌توجهی به دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی و یا غیرغربی از سوی آکادمی نوبل و تکیه بر این کشورها در جوایز سیاسی، خود نشان از عدم بی‌طرفی و سوگیری های این آکادمی به سود منافع غربی دارد.

بی‌تردید جوایز صلح‌طلبانه باید به چهره‌های ایرانی برسد، اما نه چهره‌های آشوب‌طلب، بلکه ایرلنی‌هایی که موفق شده‌اند بر تروریسم در منطقه غلبه کرده و امنیت را به منطقه و جهان هدیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها